_search

about AIE architects





We have been working in architecture for 20 years since 1996. Our experience covers small buildings and big constructions, architectural ideas and presentations, details and urban planning.
Our way is from the concept to a complete model of the building. We're more into contemporary architecture.



IVINSKY ALEXANDER 

e-mail: aiearchitects@gmail.com

1990 - 1996 the Belarussian National Technical University, Minsk
1996 - 2012 JSC “Minskgrazhdanproject”, Minsk
2012 - 2013 KRONASTROY, Minsk
2013 - 2016 ECO PROJECT, Moscow. CW ERMOLCHIK R.N., Minsk


IVINSKAYA INNA

e-mail: aiearchitects@gmail.com

1992 - 1998 the Belarussian National Technical University, Minsk
1998 - 2003 the Institute “Minskproject”, Minsk
2003 - 2013 the Belarussian- Russian company FELIX Ltd, Minsk
2013 - 2015 MAGNUS group JLLC, Minsk
2015 - 2016 JSV "Belzarubezhstroy", Minsk

Tools We use:
1. Autodesk Revit Architecture;
2. Autodesk AutoCAD 2D (3D);
3. Autodesk 3D Studio MAX;
4. Chaos group V-Ray & CORONA Render;
5. Adobe Photoshop;
6. Adobe Premiere.


Как рождается здание? Мы собираем максимум информации, относящейся к этому месту и, собственно, к самому проектированию. На площадке возможны сотни, тысячи вариантов будущего комплекса. Но один по определению будет лучше, по всем критериям. Это обусловлено течением энергий, окружающих это место и внутренней, рождающейся энергией будущего сооружения; они встречаются, пересекаются, переплетаются, образуя сложный рисунок. В нашу задачу входит рассмотреть, открыть и выразить это пространство. Если провести параллель с манифестом куратора,- вся информация, собирающиеся энергетические потоки устремляются к ушку иголки и, проходя сквозь него, образуют мощнейший выброс энергии на кончике иглы. Это и есть рождение, сияние нового открытия. Отчасти управляя эти процессом, в основе мы надеемся на помощь свыше.


How to determine the moment where the concept of a building is born?

We collect as much information as we can about the project: its location, its role and especially what the design should look like. On a platform hundreds or even thousand variants of the future complex can be possible. But as a rule only one will be by far better than the rest in real life, by most criteria. It is defined by the current of the energy, surrounding the chosen location and the internal energy of the future construction hidden within. The two meet, cross and intertwine forming a complex pattern and making it come alive; our job is study, take into consideration, discover and materialize the space.

We can visualize this process if we draw a parallel with the manifesto of the curator - all information which represents all the combined strength streams directly to the ear of a needle and, passing through it, forms the most powerful emission of energy on a needle tip. This is how we can define the moment of project’s birth; it is almost similar to the enlightening influence of a new discovery. Only partly in control of this process in its fundamental core we only hope for the divine intervention.